Handlekurv

Handlekurven er tom

Ny kunde
0

Her ligger ingen produkter for øyeblikket

Bruk ikonet for å legge produkter til "min liste"

  • Produkter
  • Produsenter
  • Nyheter
  • Verktøy

Returbetingelser

Alle produkter som returneres som en kommersiell retur (feilbestilling og salgsfeil) må om ikke annet spesifikt er avtalt/godkjent returneres i uåpnet originalforpakning komplett med samtlige tilbehør og være fri for smuss, prislapper og ekstern teip. Avvik på dette vil medføre at returen nektes på lageret og sendes tilbake. 

Tenk på hvordan du sender inn produktet (eventuelt ytteremballasje for ikke å skade originalforpakning), pakk godset godt for å unngå skader.Endelig godkjenning av retur skjer først når produktet ankommer lageret, og der gjennomgår en gransking i henhold til gjeldende vilkår.

Nedenfor beskrives standard betingelser for retur av produkter til Imento.


1) Returnummer (RMA) er gyldig i 14 dager.
1.1)Vær oppmerksom på at alle varer skal være mottatt på retur-adressen på RMA bekreftelsen, innenfor 14 dager.

2) Reklamasjon må skje innen ti dager etter mottak av varen
2.1) Transportskader har egne rutiner, se transportskader under.
2.2) DOA reklamasjon er det produsentens rutiner som til enhver tid er gjeldende. 

3) Alle returer skal alltid sendes direkte til våre UNDERLEVERANDØRER etter godkjent retur (RMA#)
3.1) Produktet (inkl. manualer, disketter mm) skal returneres ubeskadiget i original emballasje 

4) RMA-nummer eller andre meldinger må ikke skrives på originalemballasjen 

5) Programvare som returneres må ikke ha brutt emballasje/forsegling 

6) Produkter som returneres uten at feil kan påvises vil bli fakturert gebyr etter leverandørens satser, minste sats er 400,- eks.mva 

7) Defekt produkt vil bli reparert, erstattet med nytt produkt eller tilsvarende reparert produkt, eventuelt kreditert
7.1) Alle varer skal pakkes og håndteres som ikke-defekte varer.
7.2) NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ VÆRE PAKKET I ANTISTATISK EMBALLASJE VED INNSENDING FOR AT GARANTIEN SKAL VÆRE GYLDIG! 

8) Retur sendt direkte til Imento uten gyldig returnummer (RMA#) vil bli avvist og returnert avsender. 

Ved andre returforespørsler ta kontakt med retur@imento.no

Transport skader
Når det gjelder transport er det avsender (vår distributør) og mottaker (dere) som er eier i sendingen, vi som ordre mottaker har ingen eierskap i selve sendingen. Det betyr at mottaker er den som må rapportere dette til transportør ved mottak.Alle som mottar varer skal se etter skader på alle kolli for eventuelt å melde skade ved mottak til transportør. 
Dette er gjeldende rutiner hos de fleste transportører: Når det gjelder transportskader, er det visse frister som må overholdes.Ved synlige skader på emballasje, må skaden være registrert på fraktbrev/håndterminal for at transportør skal vedkjenne seg skaden.Ved ikke-synlige skader på emballasje, må skaden innrapporteres til oss innen 48 timer fra mottak, og det må kunne dokumenteres med bilder at det ikke var mulig å oppdage skaden ved mottak.